czwartek, 26 stycznia 2012

Słowem wstępu.

Blog niniejszy dedykowany jest grze fabularnej - Emintron nad którą obecnie pracuję. Co najmniej raz w tygodniu będzie się tu pojawiał raport z prac, rozważania nad trudnym procesem tworzenia rpg lub notki, które będą miały za zadanie przybliżenie wam świata i mechaniki gry.

Postaram się teraz krótko przybliżyć wam o czym jest gra.

Emintron to gra o władzy. To właśnie płaszczyzna przywództwa bohatera będzie tu najbardziej wyeksponowana. Pozwoli to wam z pewnością dowodzić armiami, prowadzić dworskie intrygi w których to Wy będziecie mieć decydujący głos, czy wreszcie zrealizować marzenie wielu graczy tkwiących w konwencjach "od zera do bohatera" - zbudować sobie zamek. Skoro już przy zamkach jesteśmy odpowiem na nasuwające się większości z Was pytanie: Jaki to świat?

-Świat Emintronu to poniekąd schematyczna kraina fantasy z elfami, krasnoludami i magią. Nie przestawajcie czytać! Zdaję sobie sprawę z tego, że pojawiają się setki gier w takiej konwencji, połowa z nich nigdy nie zostanie ukończona, pozostałe zaś stanowią światy różniące się od siebie jakimiś nieistotnymi elementami. Emintron nie jest jedną z tych gier. Jak powiedziałem na początku - to gra o władzy i wszystkich jej blaskach i cieniach. Tradycyjny świat fantasy pełni tu swoją rolę. Mianowicie, ma za zadanie pozwolić wam bez trudu się w nim odnaleźć. Schemat użycia ogranych ras pozwoli wam od razu sięgnąć po mapę skojarzeń, którą z nim macie i skupić się na docelowej płaszczyźnie gry - walce o władzę i wpływy.
Nie oznacza to oczywiście, że rasy nie będą posiadać pewnej podbudowy osadzającej je silnie w świecie gry ale o tym w następnym wpisie.